Antrenează-te pentru selecție!

Nu ezita să te pregăteşti pentru probele care îţi solicită acest lucru. Fii activ! Antrenamentele fizice şi exerciţiile de perspicacitate şi comunicare îţi vor fi de folos. Secretul succesului este perseverenţa şi rigurozitatea în propria pregătire, şi mai ales dorinţa de a deveni militar profesionist în armata română.

I.Cum să te antrenezi pentru probele fizice

II.Cum să te antrenezi pentru probele psihologice

 

I.Cum să te antrenezi pentru probele fizice

Timpul alocat pregătirii pentru probele sportive depinde de cât de mult sport ai făcut pe timpul orelor de educaţie fizică din şcoală şi de stilul tău de viaţă. Pentru a reuşi la aceste probe trebuie să-ţi dezvolţi forţa, echilibrul, viteza, rezistenţa, îndemânarea şi coordonarea motorie. Un minim de antrenament este nu doar binevenit, dar şi necesar.

Nu începe să te antrenezi fără o minimă încălzire de 10 minute, care să cuprindă rotaţii ale umerilor şi şoldurilor, întinderi uşoare ale braţelor, picioarelor şi trunchiului, paşi de alergare. Primele antrenamente vor dura 20 - 30 de minute, apoi poţi creşte progresiv durata acestora. Te poţi antrena în sala şcolii în care înveţi sau acasă, în orice parte a zilei, dar niciodată după ce ai mâncat. Cel mai bine este să ai un partener atunci când exersezi. Odihneşte-te suficient, fii atent(ă) la ce mănânci şi bei, iar dacă fumezi, renunţă la fumat.

A. Pregătirea pentru traseul utilitar-aplicativ

Elementele traseului utilitar-aplicativ, dificultatea exerciţiilor şi baremele stabilite corespund unui nivel mediu al cerinţelor generale ale programei de educaţie fizică şi sport din şcoală. Noutatea constă în combinarea acestor elemente (subprobe), într-un circuit de 90 m. Acest lucru nu necesită un antrenament special, ci doar o viteză cât mai mare de trecere (deplasare) de la un element/aparat la altul.

Pregătirea trebuie să se axeze pe execuţia cât mai corectă şi completă a fiecărui element.

Poţi urmări, în continuare, câteva indicaţii teoretice, precum şi modalitatea practică de executare a fiecărui element în parte.          

1. SĂRITURA ÎN LUNGIME (video)

De la linia de start, la semnalul evaluatorului, se execută două sărituri în lungime, succesive, de pe loc, elan cu desprindere de pe ambele picioare şi aterizare pe ambele picioare.

2. ARUNCAREA MINGILOR LA ŢINTĂ (video)

De la linia de aruncare, marcată pe sol la o distanţă de 20 de metri de poarta de handbal, se aruncă patru mingi diferite (oină, handbal, baschet şi volei), prin procedeul azvârlire - cu o singură mână, de deasupra umărului, ordinea de aruncare fiind aleatorie.

3. TRACŢIUNI LA BARĂ FIXĂ (PENTRU CANDIDAŢII DE GEN MASCULIN) (video)

Din poziţia iniţială - atârnat la bara fixă, cu braţele întinse, cu priză la alegere, de sus apucat sau de jos apucat (în pronaţie sau supinaţie), fără balansarea corpului în plan orizontal sau vertical – se execută tracţiuni până când bărbia depăşeşte nivelul barei şi apoi se revine în poziţia iniţială.

4. FLOTĂRI (PENTRU CANDIDAŢII DE GEN FEMININ) (video)

Din poziţia iniţială - sprijin culcat facial, pe ambele braţe, cu sprijin pe palme - se execută flexii ale braţelor pe antebraţe, până ce acestea fac între ele un unghi de 90° şi apoi se revine în poziţia iniţială, prin întinderea completă a braţelor, corpul rămânând permanent întins.

5. DEPLASAREA ÎN ECHILIBRU PE BĂNCI DE GIMNASTICĂ (video)

Se execută urcarea pe prima bancă aşezată înclinat, se deplasează în echilibru pe banca orizontală şi se coboară pe cea de-a treia, aşezată înclinat.

6. ROSTOGOLIREA ÎNAINTE DIN GHEMUIT ÎN GHEMUIT PE SOL (video)

Din poziţia stând ghemuit, cu palmele pe sol (saltea) şi capul aşezat între braţe, se execută două rostogoliri consecutive legate, spre înainte, din ghemuit în ghemuit.

7. ESCALADAREA UNUI OBSTACOL (FORMAT DINTR-O LADĂ SAU UN CAL DE GIMNASTICĂ) (video):  

 Se execută escaladarea obstacolului aşezat transversal, pe direcţia de deplasare, printr-un procedeu la alegere.

8. SĂRITURI ÎN SPAŢII MARCATE PE SOL (video):

Se execută sărituri de pe loc, de pe ambele picioare şi aterizare pe ambele picioare, în interiorul pătratelor numerotate aleatoriu de la 1 la 9, păstrând ordinea crescătoare a numerelor.

9. TÂRÂREA PE SUB UN OBSTACOL (video):

Din poziţia culcat facial, se execută deplasarea târâş pe coate şi genunchi, sub un cadru metalic, pe toată lungimea acestuia.

10. RIDICAREA ŞI TRANSPORTUL DE GREUTĂŢI PRINTRE JALOANE (video):

Se ridică mingea/mingile din dreptul primului jalon şi se transportă simultan, în alergare, printre jaloane, apoi se aruncă pe sol, după depăşirea ultimului jalon.

11. ALERGAREA DE VITEZĂ (video):

Se parcurg 25 de metri prin deplasarea în alergare cu intensitate maximă, până la linia de sosire care marchează finalul traseului.

B. Pregătirea pentru alergarea de rezistenţă

În timpul alergării este bine să ţii corpul drept şi braţele îndoite, din coate, în unghi drept, iar contactul piciorului cu solul să se facă fie pe călcâi, fie pe toată talpa, astfel încât să rulezi talpa de la călcâi spre vârf.

Principalul „inamic” al acestei probe este oboseala. De aceea, antrenamentul progresiv este foarte util. Poţi începe cu exerciţii de alergare uşoară, apoi să continui cu exerciţii de alergare cu viteză uniformă, pe o distanţă dată şi într-un timp stabilit, până ajungi la executarea probei pe distanţa şi în baremul fixat pentru categoria de personal pentru care candidezi.

 

II.Cum să te antrenezi pentru probele psihologice

Pentru probele psihologice te poţi antrena parcurgând teste de inteligenţă şi perspicacitate pe care le găseşti în orice librărie. În timpul probelor trebuie să fii calm şi atent. Implică-te în rezolvarea sarcinilor, pe parcursul testului situaţional, fii sincer şi rapid în timpul completării chestionarului de personalitate şi dă dovadă de sinceritate, spontaneitate, convingere şi echilibru atunci când participi la interviul de evaluare finală.

Pentru a-ti face o idee despre genul de teste pe care le vei avea de rezolvat, citește exemplele de mai jos:

1. Model 1 (descarcă);

2. Model 2 (descarcă);

3. Model 3 (descarcă);

4. Model 4 (descarcă);

5. Model 5 (descarcă);

6. Model 6 (descarcă);

Sus

Noutati
  • 05:Sep:2017 05:09:41
    NOU! În atenția SGP în activitate.
    Mai mult...
  • 28:Aug:2017 03:08:42
    NOU! Sesiunea a II-a de ADMITERE pentru FORMAREA OFIȚERILOR PSIHOLOGI ȘI SOCIOLOGI (10 locuri).
    Mai mult...
  • 14:Jul:2017 07:07:40
    Recrutare rezerviști voluntari
    Mai mult...
  • 10:Jul:2017 03:07:25
    NOU! Ți-ar plăcea să lucrezi în armată, dar nu ai vrea să renunți nici la locul tău de muncă actual? Avem soluția! Poți deveni rezervist voluntar.
    Mai mult...
  • 05:May:2017 07:05:22
    Locurile scoase la concurs
    Mai mult...
  • 02:May:2017 06:05:27
    Curs de formare pe filiera indirectă a subofițerilor în activitate
    Mai mult...
  • 27:Apr:2017 06:04:25
    Au început înscrierile pentru cursul de formare pe filiera indirectă a ofițerilor în activitate,
    Mai mult...
Si ei iubesc armata

Film de prezentare

Clip video

Social media